Monday, April 20, 2009

Ko tengok ler apa En Maxis buat..

Aku ni baru la terperasan kat kotak rokok la ni ada gambar2 ngerik lagi sadis. Tujuannyer kengkononnya nak menyedorkan suma orang bahawa sesungguhnyer menghisap rokok adalah perbuatan yg sangat membazirkan lagi membahayakan kesihatan. Ada gmbo kaki gangrene, gambo janin, gambo kanser molot, gambo pe lagi ekk.. macam2 laa. nak kasik perokok2 ni sedor.

TAPI.. ko hingat dorang ada fedulik ke? Ko ingat dorang takut ke nengok gambo camtu? Puihh!! Harammmm. Rezen nyer? "yg dlm gamba tu isap banyak nau.tak pon, sya isap sikit2 jekk. klu x pon, isyhhh.. sya dh nak benti dahh. Bulan depan sya kompem benti". Ni salah satu alasan yg penah aku pnh dengar En Maxis cakap. Tapi mmg susah aku nak caya..
Korg tau En Maxis wat apa bila dia beli rokok? Korg tengok la..
dia pegi letak rokok baru dlm bekas len. Kotak yg ada gambo ngerik2 tu selamat dicampakkan ke dlm tong sampah.
Bijak sungguh dorang ni kann..
Pesanan penaja: Bawak2 la benti wak oiii!! Klu tak, siapp la awak!! (ugutan manjer gitu. hehe..)

15 comments:

Kapten Luffy said...

aku dah berenti

:)

Fadh Rahman said...

nak wat camner kalau dah jadi habit mmg susah nak ditinggalkan. aku pernah dikutuk sbb xisap rokok dan dikata sebagai bukan lelaki sejati kerana tidak menghisap rokok...err aku nak bgtau kat para perokok laa...rokok bukan lambang kesejatian lelaki tapi lambang kebangangan yang terlampau.

@tune® said...

hihi
lenkali bakar jer kedai yg jual rokok

eddie dewanaga said...

jgn bilang utk suruh berenti, beb...
nanti boleh spoil mood dia, gua tau la, gua penah kena...

cuma suruh dia kurangkan, dari sekotak sehari, biar jadik sekotak 2 hari... pastu dari sejam sebatang, jadik 2-3 jam sebatang, cakap elok2, jgn berkasar dgn benda2 ini, ingat..! dia kenal rokok lagi lama dari dia kenal lu... anything could happen. cuba berdiplomasi, sabar... orang yg kuat sabar ni selalunya akan menang. berhenti merokok secara drastik juga boleh buat emosi terganggu.

*berdasarkan apa yg gua lalui...
nothing is impossible, impossible is nothing, macam chelsea fc...
hehehe...

ilazz said...

kapten - ye ke? aku tabik spring kat ko. idop kepten lanun!!

fadh - betul tu. ko mmg lelaki macho gitu.. auww..:p

@tune - uisyhh.. klu boleh, mmg naaakk sgt aku wat cenggitu.. ahaks..

bro eddie- ye la bro. wa dengor nasihat lu. wa mmg soh kurangkan sebab la ni manjang batuk. wa ni prihatin tauu..huhu..

mrblind said...

sikit pun gua tak goyang..hahah

Anonymous said...

me isap menda lain one uoolsss.. ekeke

Portdy said...

salam
1st time komen...

kalu gua bro

gua kumpul semua design kotak tu cam gua kumpul design keta Ferrari Shell.

susun cantik2..amek gambar ...
pastu humban ke tongsampah.

Ummu Aqil said...

ahaks...
bijik noi idea mr maxis tu ya...tak yah pandang selalu gambo ngeri tu...

deaf-angel said...

suruh ler dia makan gegula ke, chewing gam ke

Mr Hitler said...

pandai encik tu bertindak.

ilazz said...

edi - oo.. kn men berlagak ek luu..

en_me - apakah menda nya itu?? :p

portdy - bagus gak idea ko ekk. nnti aku soh dia buat cenggitu.

aishah - tu bukan bijak dik tp.. hehe..

deaf - aku dah soh dahh.. tp degill..:P

mr hitler - ye ke? mesti ko sama spesis dgn en maxis kan? kan?

Aku said...

emmm ... eh gua rasa berkesan gak beb gambar ni, gua skang ni dah berjaya limitkan isap rokok kepada 3 - 5 batang sehari tau ... hehehe, orang len wa tatau aaaa ... tu kira masing2 nya pertimbanganlah ...

ilazz said...

alahaii.. lom insap jugak ko ni ropanyer ek. apsal la korang2 yg ska merokok degil nauu? nak kena rotan kat pungkok ek? hehe..

afiq said...

tpi siyes.. aku tgk pon mmg...NGERI!

salam singgah*