Monday, January 24, 2011

Lunch dgn Omputih

Semalam En Maxis ajak opismate dia lunch kat umah.  Mat salleh dr Republich Czech.  Nama Thomas klu tak silap aku la.  Baru sampai Mesia Selasa lepas. En Maxis kata mamat tu nak makan Malay food.  Aiseyy.. aku da la kureng bab masak2 ni dia plak rajin2 lawa omputih tu makan.  Pikir punya pikir last2 aku masak kari ayam dgn sayur campur je.  Pas tu mak aku kasik up sket lauk dia buat cencaru sumbat. Jangan si Thomas tu tercirit udah ler..

Mamat tu datang dalam kul 12.30. En Maxis pegi amik dia kat KLCC.. So masa lunch tu jenuh la skiping london dgn dia.. Nasib baik English dia pun ala kadar je. Paling aku tak tahan bila part aku tanya siblings dia. Ekceli citer dia sedey tp bahasa dia tu . lawak siyot.... Dia kata i have not seen my brothers for 14 years because my mother fire me from the house.. kahkahkahh.. Nak je aku tanya mak ko spesis otromen ke main fire2  orang ni.. adoiyaiiii... Pas tu En Maxis tanya has your son started walking?  Dia jawab my wife work near Prague.. aikkkk...  walk man not work! tapi kitorg kan insan berhemah so aku dgn  En Maxis pun ha je la.. hhehe..

Tapi aku tengok dia ok je taim makan.  Semua dia bedal.. Tak la kejadian tak diingini berlaku.. :P  Pas lunch tu En Maxis nak bawak dia g Lo Yat nengok kamera.  Dapat ler aku bertenet kejap sebab malam karang nak gosok baju.  Rupanya tak dapt gakk sebab En Maxis kol ajak teman dia bawak Thomas g Lake Garden.  Alahaaiii.. nape la rajin  nau laki aku nehh.. Sebab En Maxis punya pasal aku ikut jugak la.  Tapi tak jd pegi Lake Garden instead pegi Look out point kat hiway Ampang Ulu Langat.. En Maxis bukn reti nau jalan ke situ.

Aku pun fes taim g situ.  naik tangga sampai puncak buat aku rasa cam nak terfensan.. Cam nak bernafas aku.. Tinggi cam Batu caves gamaknya..  Banyak restoran kat situ.  Nanti la bila free2 bleh try.  Lepak dlm sejam kut pas tu caucincau.  View tak bape bagus sebab baru pas ujan.. Tak de gamba psal dok layan dia borak.  Eksplen lebih kurang.  Udah jadi macam tour guide la plak aku.. En Maxis bukan nak tolong aku.   Si Thomas tu kitorang anta dia kat LRT Jelatek je sebab umah dia kat Asiajaya.

Malam tu memang aku letih nak mamfus.. ni mesti psl naik tangga tu la.. kena la tima kenyataan yang aku ni udah tua...tak suka...huhhuhuu...

~eLLz~

2 comments:

deaf-angel said...

guest2 mat salleh ni kita kena layan ngan baik..kira macam kita ni ambassador tak bergaji la haha

ilazz said...

aku mmg hos terbaik dr ladang beb.. hehee..