Monday, January 31, 2011

Soto Berlada

Kedai Soto Berlada ni ialah kedai makan yg tengah malatopp kat Keramat la ni.  JJCM pon penah wat kaverej kedai ni. Dulu2 masa kedai ni mula dulu Mak Mah jowo tu yg opret. Alaa.. makcik yg slalu jadik antu tu..hehe.. Mak si Adlin laki si Emilda tu laa. Mak Mah ni dulu mak tiri kawan aku. 


Dua tahun lepas kut kawan aku tu start balik bisnis.. Jual soto je memula.  Pas tu tambah nasik lemak.. Bila kuar JJCM mencanak2 femes kedai tu.. Punya la gamai orang.  Penuh kiri kanan jalan orang dok parking.  Slalu nak beli malas pasal panjang nak kena beratur.  Tapi masa bulan pose lepas dapat la gak makan.  Tu semua berkat usaha gigih En Maxis yang pegi masa kedai baru bukak..hehee..   


Start tahun baru ni dorang da pindah kat AU1.  Lagi la dekat dgn umah aku. And sama gak. Tetiap petang penuh orang makan situ.. Murah rezki kawan aku tu. So sape yg ndak makan soto Mak Mah, sila la bawak diri sendiri pegi  kedai tu.. wokeyyy.  Peta and de gambo tengok kat fesbuk Warong Soto Berlada.

Oppp...motip sebenar citer pasal kedai ni ialah anak dara aku soh letak gamba dia jumpa si Adlin kat situ..hehe.. Gamba adalah senget so korang pusing ler kepala kalau nak tengok.. :D




~eLLz~

No comments: