Tuesday, September 1, 2009

Meh kita pegi pasar

Ni citer semalam. Cadangnya nak buka posa makan ikan bakar. Si Japi la ni. datang angin nak buka posa makan nasik putih. Utk pengetahuan suma, famili aku tak buka posa makan nasik putih. Nasik goreng tu ada la. Sejak aku mula posa kecik2 dulu dah gitu.

So pagi tu aku pegi la kedai peberet aku nak carik ikan tapi.. hampagas. Tadek yg mengancam. sotong pun mahal nak mmpus. Aku beli ayam je. Aku pegi sorng2 psl En Maxis ada appoinment dgn kawan. Dia balik kat kul 2. Pas semayang weol trus cau cin cau gi Choket. Tetiba je malas la nak p pasar Keramat. Lagipun lama dah aku x pegi pasar Choket. Bapak lama ko tau. Dekat 20 tahun aku x jejak kaki kat situ. banyak dah berubah. siap ada balai bomba lagi.. kagum2..

orang gamai cam ulat..

aku cukup elerjik pegi pasar basah ni. tapi disebabkan anak nak makan, aku redah gak. Wlpun mulut aku x benti2 komplen "abis jeans aku, abis Scholl aku". Dah tau nak pi pasar punyela tak pandainyer aku p pakai sandal scholl. Memang nak kena pangggg ...hehe..

En Maxis je yang pilih ikan. Aku tukang amik gamba je..
ni la ikan yg dia pilih. Aku x tau pe namanyer. Janji bleh sapedek..:P
En Maxis tgh gigih bakar ayam sambil dibantu asisten2 x bertauliah..
Gamba masa bakar ikan tadek. Aku bizi wat air asam, masak sotong goreng tepung bla bla bla. Aku letak gamba masa bakar ayam mgu lepas pun boleh la ek. Kira halal la..:P

10 comments:

deaf-angel said...

i love the pixs
aku suka tengok gambo2 barang kat pasar

ilazz said...

apo?? bior real ko ni deaf... ko ada awek ke x nihh?..:P

Anonymous said...

salam akak ila ittewww.. lamer tak jenguk sinih.. tengah sodapp larr tewww.. ehehe, salammm ramadhann

@tune® said...

family aku...ngan family sepupu aku pon xmakan nasik putih time buke...

ko ke family aku gak??

tp aku sure kite sedara seagama islam

ilazz said...

en_me - akak pun windu gitu sama en_me. lama nau x jgk sana. pape pun slamat berposa & slamat hari raya..:)

@tune - kompemm!! kita sedara. suku sakat hang li po tau aku ni.. haaiiyyyaaa!!! hehe.. raya ni bleh ke aku gi umah ko nak kenal dgn sedara2 yg len.. blehh??:P

FdausAmad said...

Salam
Gua nak ajak lu lepak blog gua.Rilek rilek.

deaf-angel said...

hoi fren

aku nak ucapkan kat ko dan seluruh family ko,
SELAMAT HARI RAYA. Stay happy dan healthy always.

Hoi, ok pe suka tengok barang2 jualan kat pasar. pasal aku suka makan haha.

Unknown said...

Selamat Hari Raya.... jom makan tart nanas...

@tune® said...

ah kau,.
nk dtg beraya kunun,.,
apdet blog pon jarang..
kikiki

ilazz said...

fdaus - jap g aku p lepak blog ko ek..:)

shifu - tat nenas mmg peberet aku tu. err..makanan len tadek ke? :p

deaf - aku pun ska tgk2 ni. tp dgn syarat tempat itu mestilah ber ekonnnn gitu.. hehe..

@tune - ko jgn la marah. aku pon musykil pesal la aku begitu lembeb nak hapdet. masalah hormon kut.. :P