Tuesday, August 9, 2011

Repot kad ~ rentri lmbat yg buat aku hanginn

Bape kurun punya entri  baru nak hapdet.. Ekceli ari tu yang ada cuma komputer jek.. Dah la buat hal tak bleh nak aplod gmbo.. so suma entri aku tak pos.. Pas tu bila dah stat posa biasa la kan.. letih and asik nak membuta jek.. mcm budak2 aku ni.. Malam pulak nak gi terawih.. last2 entri ni yg  sepatutnya pablish ujung Jun da terbabas masuk Ogos.. Melambak entri aku yg  x pos ni wehh.. 

Ujung bulan Jun ialah minggu mengambik repot kad anak.. Anak2 aku siang2 dh ingtkan aku datang pepagi buta sebab dorang nak balik cepat.. sebab slalunya pas ko amik je repot kad anak ko bleh trus balik.. Mula2 yg nak amik kad Abang.. Alhamdulillah bleh la tahan.. Yang tak tahan bila cikgu ckp psl atenden..  Anak aku ni mmg ada la tak dtg pas tu tak bawak surat.. Aku memang tensen bila pagi2 dia buat ekskius tak nak p skolah.. Aku ckp dgn cikgu tu "klu dia ni kecik cikgu dah la saya seret dia pi sekolah.. Ikut hati dah lama sya anto pi duduk dgn bapak dia".  Cikgu tu gerun kut tgk muka aku sebab dia trus kata "tak pe puan.. lain kali mek sure ada surat je."  Nasib baik result ok klu tak aku ngamuk2 kat sekolah tu..  

Pas amik Abang punya kena pulak amik anak sedara aku si Mirul punya pulak.. Dah la kelas tngkat 3.. cam nak mamfus menapak naik tangga..  Pas tu tiap2 flor ada jek pengawas tanya nak pegi kelas mana puan.. tu ok la juga.. Kena pulak yg pangge aku makcik.. sentap aku taww.. Cer panggil auntie kan sedap.. Sejuk aku dengar .. mmg la umo aku da patploh tp hati 21 foreva..  Kehkehkehhh!!!  Kasik can la aku nak perasan sket..  Tapi yg aku perasan budak2 pengawas punya la bersopan santun.. Tak macam taim aku sekolah situ dulu.. Dulu kitorang cam penyangak..hehee..

Pas tu turn sekolah  Jaja pulak..  Ni lagi sorang yg buat aku hangin..  Dia punya result punya la teruk.. Kalau aku membebel mesti dia kata "si N tu lagi teruk dr Jaja tau!"  Asikkk la dia mengomper dgn org yg lagi teruk dr dia.. Dgn yg lagi pandai tak nak pulak!..  Aku bagi warning kat Jaja "kalau result teruk lagi tahun depan mama anta dok dgn mak tiri!".. terus jerit2 kata tak nak!  Tau plak takot.. Tensi sungguh aku..

Pas Jaja turn Si Zafri pulak.. Bab kebangsaan ada turun sket tapi agama ada naik.. Alhamdulillah.. Aku memang risau gak psl UPSR dah dekat.. Aku tak la expect dia score gila2 sebab aku tau Zafri ni sederhana jek studi dia.. Karang paksa2 dia blajar trus blur pulak anak aku tu..   Tapi tu la.. budak2 ni kalau aku mekak2 ingatkan soh blajar mek dono jek..  Smpai aku haginn tahap gaban.. Rasa nak anta dorang duduk dgn Incik Mang je.. Bior dorang rasa.. Kalau dgn aku korang mek dono je kan, cer try buat cmtu dgn bapak korang..  Tapi tu bila taim aku hangin la.. Kalau tak hangin tak hengen aku nak bagi anak2 aku duduk dgn Incik Mang.. Boleh blah!!

gamba Zafri masa djh 1.. cumel anak aku ni..hehee..

 ni pulak repot kad aku masa sekolah rendah.. dah 31 thn dah weyhh..  Ko ada?  :P




~eLLz~

1 comment:

deaf-angel said...

thanks for the tip
panggil orang auntie jangan panggil makcik

haha