Friday, April 13, 2012

Bawa Aku Pergi (versi halal)

Aku dah ada buke merah!! Huhuhuuu... gumbira sungguh.. Bleh la pi jalan oversea gitu..  Cam real je kan.. Sebenornya Incik Meksis la yg sibuk soh aku buat. Ikutkan aku memang malas sebab aku tak suka jenjalan luar dr Mesia.  Dah bape lama dia sibuk dok ajak tengok sedara pak mertua ku kat Jakarta tapi aku je yg tak nak.. Jakarta ok bukan Lombok ekk... hehee... Aku rasa cam seriau je nak pegi tempat orang ni.. Lain la klu dalam Mesia. Kalau jadi pape pun still dlm negara sendiri.. 

Tapi Incik Meksis ni la sibuk soh aku buat jugak buku ni... Dia yg bayar kan 300 tu pastu dia kata nanti nak blanja aku pegi Vietnam.. Bila dengar tu cam best je la pulak..:P  Makcik aku yg pegi last month kata soping punya la sorgaa...  Depan hotel je.  Wuuuiiii... teruja aku...  

So di pagi Selasa yg hujan tu aku pegi la Jbtn Imigresen kat Sri Rampai nun.. Sampai kul 8.30 am.. Tapi amik gamba bagai 8.53 am baru dpat nombor.. Aku bajet dalam 1 jam lebih je tapi bila tengok nombor aku je rasa cam nak fensan pulak.. Ada lagi 100 orang yg tengah doq q seblom nombor aku naik.. Amik kauu... Jenuh tunggu wehh.. Dorang akan panggil 3 kali.  Yang first bagi borang dgn ic. 2nd bayor duit n third amik pasport..  konpem 3 jam tu..  Walaupon staff efisyen la jugak tapi still lambat sebab hari tu pulak orang punya la ramai..  Incik Meksis teman aku sampai kul 10 je sebab dia nak kena pegi opis.. Tapi sebelom dia balik dia dah bekalkan aku megi goreng dgn teh beng bungkus.. Takut aku menggelepar kelaparan.. Prihatin kan laki aku ni..  hehehee..

 masa ni nombor aku tak naik lagi.. 

amik gambar sebab dah boring..

Dan selepas 2.30 jam menunggu ni lah hasilnya. Tadaaaa...


Buku merah jangan lupa bawa moga2 belum tamat tempoh
     Kali ini kita pergi lebih lama pergi lebih jauh...    

Nape la gomen sibuk nak haramkan lagu si Zizan tu ek? Ada ke dengor lagu tu bleh pengaruh orang lari umah..   Tak logik langsung alasan dorang..  Sbelom lagu tu kuar pon dah melambak anak dara orang lari...  Apa pun aku nak tempek video lagu tu sebab lagu tu best weyhh..



~eLLz~

No comments: