Friday, April 13, 2012

Bisik2 manjeww kat pasar..

Aiseymenn... ada pulak entri tertinggal.. hampeh la ku ni.. Ini masa aku balik Penang tahun lepas.   Aku pegi satu pasar yang dipangge pasar bisik. Unik woo..  Post je la kan.. lagipun blog aku sukati aku lerr... :D  Ekeceli Incik Meksis la ni sibuk nak tunjuk aku tempat ni.. Menurut keterangan Incik Meksis, pasar bisik ni macam pasar biasa cuma cara nak beli je lain. Kalau pasar biasa ko bleh tawar jerit2 sampai nak putus urat pon tak pe tapi kat sini ko kena bisik je.  tak boleh jerit2.. Adoiyaii... bisik manjew2 ke Incik?  hehee... Lawak siyot..  Untuk perhatian pasar ni bukan kat Penang ye tapi kat Kuala Kedah.. Adalah dalam setanak nasik dlm periuk karan.  Aku pegi dgn MIL and SIL.. Weoll pegi sana dlm kul 10 pagi.  Kalau kena pegi sebelum subuh kem salam je la.  Koser aku sebab ari tu weoll nak kena balik KL.. Tak suke la rashing2 ni. On the way benti jap beli polisterin box sebab nak letak ikan.

view masa otw ke sana..

Masa sampai je pasar tu, Incik Meksis tak sabau2 nak gi terjah ikan2 tu.. Macam la ikan kat situ nak lari masuk laut balik.  Man man le lahlink..  Aku dgn ILs sibuk nak terjah kedai makan je.. lapar giler babs ko.. Incik Meksis boleh tak nak makan sebab dah meroyan tengok ikan kan main banyak lagi murah ittew.. by the way, semua ikan adalah dijamin 100% fresh sebab diangkut terus dr laut. Aku cam biasa la.. amik gamba je la koje nyer.. Koser nak berhimpit2 kat pasar tu..dah la panas ramai pulak tu.. Bau pun cam hape jek..:P

 pasar udah ramai dgn pembisik2 tegar..

see? memang fresh dr laut ko..

mana yg tak sabau bleh pi terus kat pantai.. ta pantai tu tak bape nak semenggah.  Byk sampah!

fresh woo...

Incik Meksis n MIL tgh atur strategi nak letak bape rega..

bila dah closed deal pe lagi.. huloq ler duit bang..

ini amoi sudah kasik borong semua ni..

lori pemborong besar..

tong2 ikan yg tengah tunggu masa nak penuh..

Incik Meksis dah meroyan nak bisik lagi..

udang ni aku tak beli sebab Incik Meksis n Mak aku tak boleh makan udang.. Anak2 aku pon tak suka..

macam2 stail dorang angkut ikan..

 ada bawak cam ni..

 pantai yang kotor.. :(

 ni ekceli gamba kedai makan.. punya la uzur.. aku nak amik gamba dekat2 tp segan la pulakk..:p

Incik Meksis tengah bizi ceking ikan2 dia..

ni la hasil aktiviti membisik Incik Meksis..

amoi cekci pon nak beli ikan jugak..

tong ikan yang dah penuh..

 dah abis aktiviti boleh la kita balik..

Lepas lunch kitorang terus balik KL.. Tak singgah mana2 sebab takut hasil bisik laki aku tu busuk..  So malam tu dinner kitorang anak beranak kat umah semua nya lauk fresh gituuu... Setappppp.

ketam ketam ketammm..

tadi munggah kat pasor la ni munggah kat umah pulak..

ni la salah satu hasil nya.. Ketam sweet sour sempoi..

yang dikongker oleh tukang bisik la... :P

So next taim kalau balik Penang, ni lah salah satu tempat yg kompemm aku kena singgah.. tak gitu ling? ... heheheee..




~eLLz~

1 comment:

@tune® said...

pasar sok sek sok sek