Wednesday, April 4, 2012

Recap 2011 ~ entri tercicir

Sekali lalu recap 2011 seblom aku lupa..

1) Tragedi petang raya ~ Japi jatuh masa basuh lantai kat depan.. Aku dah kata tak payah buat tapi dia nak gak buat.  Dah tu dgn si Jaja n Mirul anak sedara kau.  Bukannya basuh sgt pon tapi dorang nak main air je.. Dia jatuh sebab gurau2 dgn si Mirul la... Abis koyak kat kening.. Nasib baik adik aku ada and dia pon dah expert bab2 luka koyak sana sini so dia la teman aku pegi klinik.  Petang raya cuma ada 1 je klinik bukak. Tu pun kena reject sebab luka dalam sgt.. Last2 bawak p Gleneagles sebab tu je yg terdekat.. Tp sebelom doktor buat pape aku kol Incik Mang tanya insuran cover ke x.. Dia dgn konfiden kata cover so proceed je la.. tapi malam tu dapat tau rupanya tak cover.. Dah la kena dekat 800.00..   Malas aku nak citer sebab karang banyak pulak aku maki Incik Mang.. cam hampehh..

budak cari penyakit..

2) Raya kat Melaka ~  Raya tahun lepas aku dgn Incik Meksis tak raya sama.. Dia raya dgn anak dia so aku pon apa lagi.. balik Melake le be.. Best woo... Port kat umah Bik.. Tido ramai2.. buat bbq siap ada bungapi lagikk..  Bukan la aku tak hingat kat Incik Meksis tapi sebab dah kebanyakan kerabat aku ada tu yang bersakan tu..  hehe...Balik Melaka kali ni aku dapat gak pegi A Fomosa setelah 27 tahun tak jejak kaki kat situ.. Teruja tahap cipan.. hehee...  Raya ni rupanya last raya dgn Pakcik Cik sb lepas raya Aidil Adha pakcik kembali ke rahmatullah.. :(

amik gamba kat umah Pakcik Chik kat Padang Temu..
  
bbq taimm..

 kubur nenek kat Ayer Molek..

A Formosa..


 ~eLLz~

1 comment:

deaf-angel said...

Apa aku tahu, kat tempat kerja kalo kita nak dapat bonus ke, appraisal ke, apa ke,
dorang pakai Financial Year April to April gitu kan?
So ko kira blog ni ikut style gitu la ye

hehe