Wednesday, November 28, 2012

Misterchef Keramat

Walaweyhh... dah dkt 6 bulan aku  hapdet rupanya.. isyh isyh...   citer banyak tapi nak taip malas nak mamfusi..  camna la sok cucu aku nak baca.. udah nenetnya kan men malas nak letak entry baru.. hehee...  nenet vogue gittu..    

Sekarang cuti skolah kan so aku rilek la sikit . tak yah terkejar2 nak amik anta dorang gi skolah.  la ni Pwincess Tembun tak dek.. Incik Mang dah angkut pegi umah bini dia la.. abis la anak aku jadi bibik kat sana..  Aku no hal sebab aman la sket umah aku ni.  kalau tak manjang mekak2 berebut leppi la, tv la.   

taim cuti ni belanja umah pon meningkat dgn jayanya.  ni si Japi la ni. 24 jam lapar.  Dah macam bela jin. Beli roti sampai 10 hengget sehari.  tak termasuk lagi stok milo susu megi dgn telur.  da macam nak buat kenduri.  Japi ni bila dia lapar dia masak sendiri. Tak kira la mlm ke kul 1 pagi ke kalau lapar konfem dia masak. tapi lepas tu dapur aku mcm kena tofan sandy.  Tak hangin ke kalau ko bangun pagi tgk dapur berkecah2. Habis hilang seri muka aku. 

lagi satu perangai dia kuat merengek. Mcam baby tua. Ada je menda yg dia  puas hati. Kdg2 aku rasa nak plaster jek mulut dia.  merengek cam langau..kalau dah dpt apa yg dia nak baru dia senyap.  mcm ari tu aku tersilap ckp "rasa nak buat donut la".  diapon apa lagi "bila nak buat? japi tolong ek, cepat la buat mama. lambat la mama ni."  dok la ulang ayat tu ratus2 kali sampai aku buat donut tu.

Tapi yang bagusnya anak aku ni dia rajin nak tolong.  masa buat donut tu dia yg tolong bulat2kan, tolong goreng.  

tukang uli

posing jap

tukang makan

chef n donat

Masa buat piza pon cam tu jugak. si Tembun dgn Abang tukang makan je la. tu pasal la aku layab gak si Japi ni.  mana tau sok besa buleh masuk Masterchef ke.  Boleh la tumpang glamer semeter.. hehee..

buat piza pulak

tadaaa..


 ~eLLz~

1 comment:

deaf-angel said...

donut sey
eh ko tahu kat internet skarang ada satu video dah berjuta dah orang tengok.
Dekni expect jawapan NO.
Dia randomly masuk kedai donut kat Amerika dia cakap dia nak Donut bentuk logo Olympic Ring.
Sekali tu pekerja tu layan dan cuba buat sey, kelam kabut mamat yang buat projek NO ni.
Betul2 dia buat dalam masa diberi semua..
Skarang minah tu dah famous amos satu dunia.
Contoh manusia yang baik dan suka tolong.