Thursday, January 8, 2009

Edisi seat belt

La ni dah keoh nak kena pasang seat belt belakang la pulakk. Macam2 la dorang nihh. dah tu kan men tinggi plak denda klu x pakai. Jangan sok2 dorang soh pakai helmet plak bila drive keta. Tapi disebabkan aku ni pemandu berhemah, aku akan ikut seruan gomen. Lagipun sebab klu keta Kancil kan leh pasang free. lalala.. Kalau kena bayo.. kompem aku akan mekak2 komplen. Sapa lagi yg kena layan aku komplen? En Maxis jugakkkk yg kena. Hehehe..

Walaupun pasang seat belt tu free, aku dok laa malas nak pg kat Perodua tu. Padahal dekat jek ngn umah. Bapak malas. :P Dok la harap abang sulung aku wat apoinmen. So semalam aku pegi la kat Perodua servis kat ngn Texas tu. Tu pun pasal abang kol soh p sana amik stiker. Aku ha je la. haram nak tanya stiker menda nya yg dia soh amik tu. Sampai sana, staff tu tanya aku akak wat apoinmen bp aribulan? Aku mana tau. Kol Abang tapi tak apat la plak. Tapi budak pompuan tu tanya " akak leh tunggu ke? sebab ada orang x dtg apoinmen so leh ler pasang keta akak". Aku tanya lama ke idak. Dia kata 1/2 jam jekk.. Kalu lagu tu no hall nak tunggu. Tapi kena inspect dlu keta aku. Dorang tengok kat bonet, kat seat blakang. Budak yg cek tu kata kalau wat apoinmen pon, bulan 10 bru turn aku. mak aiii!!! Bape riban keta nak pasang ler gamaknyer. tapi alhamdulillah. Berkat besdey aku gamaknyer, x yah ler aku tunggu sampai bulan 10 tu. Hehehe..

nampak tak keta aku? sudah siap di parking utk proses "mari memasang seat belt sblom anda di saman".

Seblom dorang start aku kena isi borang dulu. memula yg nihh..
pas tu yg nih plakk. cam nak amik peksa jek..
Pas tu kena tunggu. Tempat nunggu pun best. Tv, ekon majalah sumer siap la. majalah pun yg latest. Siap balut plastik lagikk. Aku kol En Maxis saja nak crita criti. tapi dia plak bad mood. Pe hal la plak nak marah aku. Period ke apa. Malas aku. Bek aku baca majalah. Tapi baru jek nak baca budak tu dah pangge. Keta aku dah siap. Wuiiihhh!! cepatnyer pasang. efisyen sungguh!

tadaaa....!!! keta aku dah ada seat belt ngkauu. Ada 3 lagikk. .

korang tengok ler.. Siap dapat stiker lagi. hehehe.. :P
So pada sesape yg lom pasang lagi, pegi ler cepat2. Kat Perodua servis ni staff dorang pun veri de frenly maa. cepat ler pasang sebelom di saman.. Sekian..

8 comments:

@tune® said...

kete gua blakang da mmg ade..tp 2 orang jer la...
tp kete gua 2 seat jer..dok bonet depan la

Kapten Luffy said...

nasib baik free yer

eddie dewanaga said...

jentera lumba gua dah ada...

*beb, bila besday..??

Unknown said...

Aku dapat tarikh pasang bulan 10.... jenuh le nak bejawab dgn pak polisi kang ni. kena reka ayat-ayat pelepas ni bila menghadapi sekatan polisss. Aku kata kat cik perodua tu.... "bulan 10... jenuh la kawe kena saman" Dia jawab.... "tu pun dak kira ok awal le tu.... bukan tahun 2010".... hehehe!

theblabber said...

haha..
selamat!!

Ungku Nor said...

aritu pegi eon serbis, nak pasang seatbelt kat MADU..4 jam ngkaauuuu!!

akak dgn dato sampai lelap2 kat ruang menunggu tu..ekon beb..ahakss

apek terror said...

next year gua dh anta proposal air bag utk belakang...lu tgu time tu lu kene g lagi perodua

ilazz said...

t00ney - aku ni pasang jek sb takut kena saman beb. tapi anak2 aku bukan reti nak makai. rimas dorg kata!!


kapten - hehe.. tulll tu kepten.

bro eddie - besdey wa Jumaat ari tu ler bro. Tuo dahh..

shifu67 - tu psl ler aku kata berkat rezki besdey aku nihh. trus dpt psg. Sejuk perut mak aku peknen kan aku.. :P

miezi - selamat dr di saman dik oii..

kak ungku - wa pon cam tu ler kak. tmpat nunggu kan men sejuk. sofa pun kat men lembut je bila duduk. klu x dek sapa masa tu, kompem tido cm kat umah sendri..:P

apek - Jahat ler ko nihh. Keta aku dah ler kecik. X dek tmpat lagi dh nak sumbat beg2 tu suma.