Friday, January 16, 2009

Benda yg aku tak kan buang sampai bila2..

Tadi bilik aku bersepah2 sebab aku tgh sibuk carik S&P umah UKP dgn PKB. Jenuh aku carik. Dalam lemari, dlm fail, bawah katil suma la. Tapi harammmm.. Mana lak peginyer menda alah nihhh!!! Adehh!! tensen sungguh aku!! Mana lak aku letak menda alah ni..

Tapi masa carik S&P tu, aku terjumpa barang2 lama aku. Bila tengok satu2, teringat kenangan yg ada kena mengena dgn barang2 tu. Aiseyy... trus jadik smentel aku..
besdey kad yg aku dapat masa skolah dulu..


dulu aku giler baca Jackie. Majalah ni UK punyer. Nipis jek. Aku mula2 kenal Jackie ni masa pegi pesta buku kat Changkat Pavillion. Masa tahun 80an dulu pesta buku memang buat kat sini. Changkat ni kalu x silap aku kat area stadium tu. Kalau x silap lerr.. Sekarang dh x ujud lagi. Aku kalau gi pun mesti dgn Aiza. Tu pun abang dia anta. nama je dok KL tp x dek kuar slalu. Masa kat pesta buku tu rega dia haf price,60 sen jek. Tp tu doploh tahun dulu beb. Brits nyer mags memang wajib ada annual punyer. yang cover tebal. Aku pun x tau nape. Jackie Annual 1988 ni Aiza pezen masa besdey aku yg ke 17. Sweet sheventeen ngkauu. hehe..
ni ler diari aku yg first skali. Lawak ngkauu sebab guna buku skolah jek. Aku stat tulis diari ni masa tahun 88 masa aku form 5. Punyerler teruk tulisan sampai nak baca balik pun susah. Sendri tulis sendri x faham. hehe.. Aku stat diari pasal masa tu banyak kenangan woo. x yah citer lelebey. Tapi masa tahun 88 tu kira tahun yg paaaaaling byk kenangan yg mengusik jiwa. cewaahhh..:P

masa tahun 87-88, aku memang giler ngn Garfield nih. Comey woo kucen gumuks nihh. Tapi x la beli barang dia psl mahal woo rega dia. Yg frame ni Aiza gak bg aku. beli kat CM, tempat aku melepak. bukan lepak dgn jantan tauu. Aku slalu lepak dgn Aiza kat kedai buku kat ground floor tu. Masa tu yg slalu aku baca komik Archie and the gang. Beli? harammmm.. lalala.. Aiza la slalu beli sebab dia loaded.

ni plak lesen L aku. Sikit punyer besor. dah 15 tahun ngkauu!! Tp gamba tu masa aku comey sket lerr. Amik masa lom kawen. hehehe.. Masa aku test dulu pegawai JPJ cam gampang jek sebab masa tu dlm bulan poser. Tapi Alhamdulillah pegawai yg test driving skill aku tu orait jek. Aku amik test skali jek tauu. Test lisan dpt 49. Wuiiyyyo!!! riak sekejap. :P

katak ijau ni pen pal aku bagi masa tahun 85. Nama dia Pamela dr Blackpool UK. Aku kenal klu x silap dr IYS. X pun Big Blu Marble. Apa menda tu korang carik ler sendri. Dulu mana dek intenet. YM? jauh bapak panggang dr api. Sume guna surat dgn aerogramme jek. tapi aku kawan x lama psl aku ni jenis pemaleh nak menapak g pos opis. lagipun mak aku x suka. dia kata "nanti omputih tu dtg Mesia tido kat umah kita pulak". sebab masa tu neighbor aku ada sorang member omputih lepak umah dia. Cekci ngkau tapi frenly. Mak aku org kampung so dia x soka sgt menda2 nih. Aku ada lagi 3 penpals tp suma dh lost contact. Sekarang YM pun aku dh jarang. Kecuali dgn En Maxis jek. Kan wak? hehehe..

Korang penah tgk citer nih? Msa tu Daniel Day Lewis kan men macho lagi. Wuhuhuuu!!! .. tertawan mak :P. Tapi aku x soka ending dia. apsal la si Uncas tu mati? lagi satu aku x puas ati si Alice tu punyer dialog bape baris jek. Ada ke.. Wes Studi belakon jdk jahat reall ngkauu.. Seram tgk indian tu potong kulit kapla them enemy. Die! die! Tapi criter dlm muvi x sama dgn criter dlm buku. Dlm muvi of koz la hero x mati n dpt awek cun. Punyer ler aku suka sampai beli video ngn soundtrack dia. ori plak tu!! Citer ni aku tengok kat panggung woyang. Kat Rex ke Cathay. Aku dah lupa. Utk perhatian korang masa nih TGV lom ujud lagi ekk. Rex ngn Cathay tu kira plg top ler masa tu. Dekat Central Square ada 1 cineplex baru bukak. Tapi aku x pnh gi psl tiket rega 8 hengget. Bek aku tgk kat panggung besa. 4 hengget jek. jimat duit aku. cineplex tu kira nenek kpd TGV la.

yg ni plak gambo2 aku masa muda2 dolu. ngeh ngeh.. :P Masa form 6 kena pakai kasut itam. Aku malas nak bazir, pakai jek kasut raya aku masa tu. cikgu mana brani sound aku.. Lagipon kan membazir tu sifat syaitonirrajimm giteww. tul x wak? :p

Y x tutup aurat tu plak masa aku form 5. Melaram sakan dengan t shirt Madonna aku. Dulu memang aku minat giler kat minah tu.Tapi lepas album Like A Prayer terus aku x suka.

yg bawah skali masa kena buat ic baru. Yang cam driving lesen skrg ni. Punyer ler besor spek aku. masa tu anak aku sorang. hehe.. lawak sungguh muka aku. heh heh..

Ekceli ada byk lagi tapi x aku x koser nak jaja sumer. menda2 ni sumer aku x kan buang sebab ada nilai smentel woo. Memang aku akan simpan sampai biler2....

P.s Aku x de la plak lagu Wheels - Dalam Kenangan. Lagu tu aku suka sebab lirik mengusik jiwa..

11 comments:

mrblind said...

bapak besar lesen L lu..ni tahun sebelum masihi ke apa ni..

eddie dewanaga said...

baru tadi gua dengar lagu Wheels tu kat Sinar.fm, gambar lu form 5 sweet woo... lu tak penah relax Semua House main roller skate ke..??


*memori ni bernilai jutaan ringgit beb, simpan elok2..

Ungku Nor said...

akak punya ntah mana dah kena campak dgn makcik2 masa dorang kemas rumah lepas arwah nenek akak meninggal..
huu..
tak patut kan?
;p

ilazz said...

edi - oo kutuk ekk. wa lupe tahun hijrah yg bape. ahaks..:p

bro eddie - x pnh g la bro. wa baik dulu. lagipon .. wa kan reti men roller2 nih. hehe..

kak ungku - alahaiii.. sedeynyerr.
huwaaaa!!!!

en_me said...

ammvoiii, banyaknyerrr rahsia tewww..

apek terror said...

t shirt ABBA lu ade??

alif-mikail said...

Jacky tu apa?

macam pembalut je hahaa

ilazz said...

en_me - wehh banyak lagi rahsia akak en_me oii. klu citer sploh ari sploh malam x abiss.. hewhew..

apek - x dek lerr. ABBA tu masa aku skoloh rendah. masa tu zaman gelap aku..:P

aliff - Jackie ler dik oii. tu majalah utk budak2 pompuan je. klu ko ndak baca meh ler dtg umah. hehe..

Diana Ishak said...

Changkat Pavillion.

dah lama aku tak dgr nama ni.

B..alang said...

nostalgia .. benda2 lama & cite nye... hihihi .. makin skema lah sy ni ... sy pun dah simental lah ni ...

theblabber said...

wahh..rugged gila muka.
sifu tongga?? g la tgk. bawak anak-anak. sure depa suka. Eheh