Tuesday, March 17, 2009

Suma dh berubah..

Ari tu En Maxis dok kecoh nak pegi EON bank sebab nak bayo loan umah. Eon bank yg paling dekat kat umah aku ni kat City Square jek. Tapi bukan dia tau kat mana CS tu so kena ler aku gak yg bawak. Ampang Point dgn Ampang Park pun dia slalu konpius. isyh isyh..:P Gi naik lrt jek. Budak2 x ikut psl weol g jap jek. Lagi pun nanti macam2 dorang cukai aku.
Tapi kan masa aku kuar Ampang Park nak lalu kat jambatan tu, aku terperasan Yow Chuan Plaza dah x dek. Dah kena roboh. Aiikkk.. bila masa dorang roboh and guna apa. Nak kata pakai eksplosion x dek plak aku dengor pape. So aku pun carik ler kut ada la biter psl tu. Jumpa kat satu blog ni. http://johnny-ong.blogspot.com/2008/09/plaza-ampang-rooftop-blown-off.html Mamat ni pun heran camner dorng angkut kren p atas bumbung YCP tu.
YCP dh ilang dahh..
tinggal lubang besor jek..
Klu korang nak tau , YCP ni femes woo masa zaman aku skolah dulu masa tahun 84-85. Sebab kat situ ada Sapphire, disko plg gempak la kononnyer. Aku x pnh g tmpat ni ekk. Nak mamp**. Lagipun akukan budak baik. hehe.. Ni suma member aku Azalina yg citer. Minah ni tiap2 minggu pegi Sapph (nama glamer disko nih). Masa tu disko tumbuh melambak2 cam tempat kalaok skrg nih.
Tapi bila aku masuk City Square yg sebelah YCP tu pun cam tegezut gak. Sebab suma kedai dah di vacant kan. Yang ada cuma gym jek. Adjoining entri g Crown princess pun x dek orang. CS pun nak kena roboh gak ke. Ingat nak tanya kat sekuriti gad tp segan la plak.

cam tempat apa jek..

Banyak tul perubahan yg dh berlaku. Kejap je masa berlalu pergi. Dan kejap jek aku dah nak masuk umo patploh! Huwaaa!!!!!

11 comments:

Kapten Luffy said...

bila nak menimang cucu? lalala

mrblind said...

nak masuk..peh..dah level makcik-makcik ni..hahaha

@tune® said...

pergh...lasat!!
gua pon penah lepak YCP dolu..

xkan CS pon die nk hangkut?

deaf-angel said...

mula2 baca aku ingat city square JB

ilazz said...

kapten - jahat la ko nih. aku lom redi nak jadik nenet lagi tauu. sampai ati ko.. sob! sob!

edi - x pe ehh. makcik raged lagi stedi gitu. hehe..

t00ney - ye le gamaknye. tawun bila ko lepak sini? Jauh nyer ko melepak. sampi ke YCP..:P

deaf - CS ni tu glamer. tp bila KLCC naik, teruk CS kena titik. :P

eddie dewanaga said...

sekali air bah, sekali pasir berubah...

ilazz said...

tul tu bro. Tp kan.. kdg2 perubahan tu x best lerr..

Anonymous said...

hari2 me limpas tempat tewww.. city square tak glamor, empire tower tempat me keje dulu2 .. keh

Diana Ishak said...

main galah panjang best ni..luas.

Fadh Rahman said...

sedangkan hati manusia pun berubah...nie kan plak bangunan.

ilazz said...

en_me - dulu akak keja PNB kejap. masa tu x dek lrt. sikit punyer sheksaa taim balik keja.

apple - jgn kata galah panjang, galah pendek, sederhana, pun boleh. Tp klu men polisentri ngn rounders lagi gempak woo.

fadh - klu bangunan berubah x pe la gak. tp klu orang... huwaaa!!!(teringat kes dulu):p