Tuesday, February 15, 2011

Kerja aku kat umah

Hari ni Maulidur Rasul so masjid kat tempat aku ni ada buat sambutan besar2an.  Ada perarakan, ceramah, pertandingan team terbaik n banyak lagi la.  Siap ada lucky draw lagi ko. Jaja je pi sebab cikgu da pilih.  Pepagi aku da hantar tp balik kena ikut pakcik dia pasal Incik Maxis nak pegi Bangi. Incik Maxis ni keje manjang.  Da tu jarang cuti.  Bole dapat award pekeja terbaek gitu.  Kalau aku? Koserr.. Hari cuti kena la cuti.. tak gitu? :P

Sekarang ni dah dekat 3 tahun aku jd full taim hauswaif.  Malas la nak keje. Pening pala wat akaun.  Bila datang taim audit dgn bajet je stress cam nak mampus. Pastu kalau stayback bukan bleh claim OT. Tapikan aku tak tau la nape ramai nau ingat yang walaupun aku ni dok umah so aku byk masa free.  Ada yg suruh jd ejen insuran la unit trust la.  Yang soh buat MLM pun ada. Dorang tak tau aku pon bz cam orang keje opis.  Cuma tak sestress cam keje kat opis. N duit pun tak de..huhuu.. Itu je la yang tak best nya. Keje aku tiap2 ari sekolah adalah seperti berikut:-

6-6.15 am - bangun dah tp bukak mata je la..hehe..

6.15-7 am - mandi, solat, kejut budak2 n pak budak, masak air, buat bekfas n antar dorang g skolah

7-8 am - singgah beli lauk sambil pk nak masak pe.

8-11.00 am - da stat nak masak,buat bekfas kat Incik Maxis, kejut dia (pas solat tido balik la ni..:P)aku pulak bekfas dgn dia n mak aku, Incik Maxis g keje, aku sambung masak. Pas tu kemas dapur n depan . Sidai baju kalau ada lagi seround aku basuh.

11-1.00 pm - taim rehat. tengok tv, borak dgn mak aku, angkat kain, pas tu lipat (kalau malas lipat petang2)

1-2.20 pm - ambik budak2 balik sekolah.  Khamis Jumaat dorang balik awal sket. Pas tu anta Jaja sekolah agama

2.20-4pm - Masa utk bertenet. hehe... kalau ada baju nak kena lipat, lipat.. Simpan mana mangkuk or periuk yg dah kering dlm kabinet balik. Pas tu ambik Japi pulak. Kalau ada koko dgn tusyen masa tukar kul 5 pm

5-5.30 pm Ambik Jaja balik sekolah agama

7 - 12 am  Redi dinner, tengok homework anak, laki balik, kemas apa yg patut, sidai baju, tengok tv jap pastu tido lerr..

Tapi jadual ada gak berubah. Kdg2 Incik Maxis ajak bekfas luar. N Kadang2 aku dgn mak pegi umah Ode la, mak aku nak gi Giant la Bila camtu kena la masak lg cepat.  Tak pun beli je lauk siap. Rumah aku ramai budak2 so asik nak kena kemas slalu. Penat oii...


~eLLz~

2 comments:

deaf-angel said...

buat kerja rumah takkan abis..

BagzSeller said...

ho la.. cam opis cuma tak de dead line je.. :)