Thursday, February 10, 2011

Not dapur but kubur

Incik Maxis kol tengari ..

IM : Orang nak buat kubur bb tu kata nak buat today kul 4 karang
(semua panggilan manja dah ditapis utk keselamatan org awam ;P)

Aku: Aaa?  Awat plak? Kan kata esok tengari. Awak tak bagitau dorang ke?

IM : Dorang kata da otw da..

Aku : Camna nak pegi. Karang da nak amik Japi. Awak pun tak balik. ( tak cakap pun yg aku pun tgh bertenet bagai.. hoho..)

IM : Awak kol la dorng.  Nanti sya sms no.  Nak masuk meeting da ni.. Ok.. bye.

Dapat je no aku pun terus la kol. 

Aku : Salam.. Nak tanya tadi somi akak bagitau nak pasang ari ni ye?  (soklan orang pandai..)

TJ : Order nama under nama sape kak?

Aku : S"tuuuuuut". 

TJ : Akak order bila ye?

Aku : Minggu lepas kut.  Tak ingat la. Bil dgn dia..

TJ : Tak de la pulak. Akak order apa ye..

Aikk.. setahu aku kedai tu buat batu nesan dgn tapak je..

Aku : Err.. ni jual apa sebenarnya? (sambil gelak2 kaver line)

TJ : Jual dapur.  Pasang kabinet semua.. Akak oder apa? (dia pon gelak jugak)

Sahhh!!! da silap.. Lagi la gelak gila guling2.. Pas u bru aku jawab

Aku : Akak oder batu nesan & tapak kubur.....

Bila dah ckp sori bagai, aku cek balik no.. Kebetulan tenghari tu ada mis kol yg no samaaa dgn no Incik Maxis bagi.  Beza no last je.  Aku pun try kol... Baru la betul... buat kubur bukan dapur.. hehehee..

** TJ ~ tukang jawab

~eLLz

No comments: