Saturday, February 26, 2011

Motivasi

Pagi Sabtu ada perjumpaan parent ticer student kat sekolah Zafri. Aku op kos la pegi. Incik Maxis tak ikut pasal sibuk nak bayar saman.  Tu laa.. da last minit baru terhegeh2 nak bayar.. hehee..  Anyway meeting tu start kul 8 am.  Siap dapat bekfas lagi.  And cam biasa melayu punya stail, meeting tu stat kul 8.20 am.  

Mula2 biasa la kan doa dgn ucapan pibg.  Ngantuk plak aku.  Tapi bila part ceramah motivasi tu baru terang biji mata aku.  Apa ke nama ustaz tu. Memang best ler ceramah dia. Dia soh semua budak dok depan n parent dok belakang.  So tengok anak memasing la.  Pas tu dia soh budak2 tu  pejam mata n soh bayangkan mak bapak dorang la.  Siap tunjuk slide c sect operesyen. Sambil tu ustaz tu cakap ala2 sedih cmna susah mak kita beranak kan kita. Psl tak dengar ckp parent, tak kenang budi bla bla.. Apa lagi ngkauu melalak ler budak2 tu.  Elehh... insap sekejap je tu.. Kat umah buat balik.. Cam aku dulu la..hehee.. Parent pun gamai gak la yg melalak.  Tapi aku melalak sikit je.. Aku kan brutal.. :p  Yang buat aku sedih masa part tengok c sect tu la sebab aku teringat kat Insyiraah..  Pas tu kontrol cun balik dahh.. hahaa..

Pas tu ustaz suruh budak2 tu p kat parent mintak mahap segala.  Si Zafri pon rupanya melalak gak. Tapi sikit je..  Nak la jugak aku tengok dia meraung2 siap peluk2 kaki aku mintak mahap.. Hampehh.. hahaa.. Selesai je sesi nangis2 n insap sekejap tu ada sesi Q&A plak.. Bab ni yang aku malas nih.  Bukan pe.. perut aku da munyik2 main lagu speed metal lagi. Seb baik la sesi tu tak lama.  Sampai umah je aku makan mihun sampai tak hengat donia.. Mak lapau nak... Mahapkan la mak.. hohohoo.. Tapi banyak la aku dapat drp cerama tu.  ye la kan.. sape yang tak nak dapat anak soleh.. :)

nota cenonet :-
Dekat chat box aku ada orang tulis klu nak ramai follower pi kat satu blog ni.. Tak payah ler.. Aku tulis blog sebab saja nak simpan kenangan utk anak cucu.. ewahh..hehee.. Sok boleh la baca balik, ingat balik citer2 lama.  Last aku ada diari masa tahun 88-89.  Rasanya diari tu ada lagi tapi aku sendiri tak bleh baca apa yang aku tulis sebab tulisan cam apa.  Bila baca tu boleh gelak2 la sebab masa zaman sekolah memang manyak syiok maa..  Buat benda yg budus2 pon banyak.. kahkahkahhh!!

Kalau aku g blog orang pun aku tak de la ckp nnti follo ai balik ye..  Mak tak koser nak.. :p  So kalau tak ramai orang baca blog aku atau tak dek langsung yang baca pun tak pe.. Momantai gitteww.. Kalau ada yang baca mekasih bebanyak...:):):)


~eLLz~

No comments: