Thursday, February 24, 2011

Mang & Fom Cib

Aku jarang dengar radio kat umah.  Kalau dengar pon masa dalam keta je. Stesen peberet mesti la Sinar sebab otai la katakan.. hehee..  Kalau pagi  taim anta budak2 g skolah suka Sinar Pagi psl si Salleh  Yaacob la.  Nak2 kalau dia jd Mak Neng. Mak suka nak.. Klako siyot.. Cam orang gila gelak sorang2 dalam keta. Krill pun best tp kak engku tu kureng la sket.  DJ lain yang aku suka si Abby Fana. Siyes sewel...hehe.. 

Selalu pagi2 tu ada je la dorang bagi topik nak bincang.  So pagi semalam  kalau tak silap topik "dilema". Pas tu ada la sorang mamat ni called nak citer problem dia.  Umo 38 n dah tangkap cintan dgn minah umo 18. Mula2 slalu tolong minah tu dgn famili, dia last2 naik syok. Minah tu tau dia da kawen and tak kisah pun..(cam familiar jek..) Wife cuma tau dia slalu tolong minah tu je.  So si mamat ni tengah konpius nak wat camna n nak mintak nasihat la kengkonon.. Sentap la gak dengar pasal aku kan penah kena. Ekceli taim aku dulu lagi best.. Reason Mang the Ex lagi power. Dia nak tolong selamatkan fonmuan cibai tu drp jd lg liar. Anak sendiri buat tak tau.  Siap boleh kata dah terlambat bak diselamatkan. padahal anak aku si Abang tu degil je.. Fomfuan tu lagi penting drp anak. Memang sah bapak bangang!!  Pas tu cara nak ayat aku kasih setuju lebih kurang cenggini la dialog dia:

Situasi 1 :Masa pujuk aku

Incik Mang :  i still sayang kat u.
                     dia (fomfuan cibai) sanggup share.  Kalau u lebih pun dia tak kisah
                     i akan adil. ari ni dgn u esok dia- selang sehari la.(padahal kata aku bleh lebih)
                     I nak suruh dia dok dekat sini so senang nnti (senang kat dia la @$$$$ tul!)

Fom cibai  :   Saya tak kisah share. Kalau akak undur diri saya pun akan buat cmtu (cam shilake)
                     Kalau turn akak, sya bleh abiskan masa mengaji (mmg sah shilake!), balik kg

bila dah dpt consent, lama2 jd..:

Situasi 2:

Incik Mang : tak guna kita nak teruskan. I tak rasa apa2 lagi dgn u.
                    i bosan dgn rutin life kita (mcm la orang kaya boleh tukar daily routine ikut ska ati)
                    kita settle kat pejabat kadi Isnin ni..

Fom cibai :  Mang (nama samaran Ex aku) marah akak kol mak dia kat Mekah. Mak dia nak buat
                    ibadat mana boleh ganggu. ( waa... mmg shilake fomfuan ni.  bila aku tanya Ex aku dia
                    kata mana ada marah.  Lagipun MIL aku memang soh aku kol dia.. )
                   I hate your wife! ( dia anta sms kat Mang.  semua sms aku bleh baca la psl si Mang tido
                   mati.  Seb baik tak mati betul2..)

Konklusinya.. semua spesis lelaki n fomfuan serupa 2 ekor yang disebut didlm dialog di atas adalah macam SHILAKE!!!


Cam shilake je.. Apsal la lelaki ramai cam ni?  Sumpah jadi kongkang baru tau.. hohohooo..



~eLLz~

No comments: