Saturday, December 20, 2008

Cheng Ho

Semalam ada ler sorang hamba Allah yg telah bermurah hati nak banjer aku. Dan... cam besa, aku x sampai ati nak tolak. Tak bek hampakan orang. Kan? Kan? hehehe.. Dia nak banjer dekat jek. Tapi masa nak pegi tu mak oiii.. bapak jammed. Fedap aku. Pekena lak malam2 jam nih? Seb bek mood aku tak sepoil.

Tapi Alhamdulillah, selamat gak aku sampai. Restoran Cheng Ho ni dekat tempat baru belakang Carrefour Wangsa Maju. Aku nak p sini psl tmpt ni serves chinese muslim food. Aku mmg ska chinese food. Tapi yg halal je tau. Tokey kedai ni? Amy Search lerr..

dari jauh..
close up. Siap ada gambo Cheng Ho lagikk.

Masa sampai tu, orang punyer la gamai. Kena tunggu luor dulu. Seb bek pas tu ada 1 grup besor dah abis makan. So.. pe lagikk.


Ramai yg dtg ngn famili. Aku ska dgn interior tempat nih. Dinding kaler merah. Ada gamba kaum cina muslim itam putih besor2. Pasal pe aku ska? (byk lak tanya :P) sebab moyang aku mmg pure cina muslim. Canton mari maa. Tu pasal le adik bradik mak aku putih2 cam cina. Sampai kat je gen cino dah abis. Tu psl jdk golap. hehe..

aku ska gamba ni..

ni kat tmpat kasher. Mamat yg pakai baju kelabu tu menejer gamaknyer..
ni view dr tmpt kitorg duduk. Balik pintu tu ialah dapor ye incik2..

ni pulak, dia punyer menu..

Tempat ni klu malam2 tadek ala carte. Lunch taim je ada. So malam ni , weol pesan nasik ler. Amik yg set utk 2, 3 org. Peh tu ada 4 lauk. Air nyer teh cino ler. ngn air kosong.



ni ler lauk nyer. clockwise: steamed tofu, ayam kung po, mixed veggie ngn buttered oat squid.


Sumanyer sedapp. Pas tu byk. Klu makan 4 org pun boleh. Feberet aku mesti ler sotong tu. Rasa dia fuiihhh.. sedap ngkauu. hehe.. Puas ati la aku makan kat sini. Service cepat, ambience orait, rega pun mmg patut2. Aku bagi sploh bulan bintang la. Tapi klu malam tu Amy ada, beribu2 bintang aku bagi. hehehe...

So.. sape2 yg rasa nak makan chinese food yg halal, dtg ler sini. Camner nak pegi? Korang pk la sendrii!!! Sekian , tima kaseyyy!! :P

8 comments:

@tune® said...

ala...google map kan ade..kalau x...aku ajak ko skali lah g...hihihi
kalo ko xmo banjer..kite bayar sendiri2..aku kan kawan yg kedekut..hihihi

ilazz said...

aku pon sama spesis ngn ko. hehehe..

theblabber said...

akak..baru minggu lepas sembang2 dgn kawan nk g mkan kat sini. best tak?
anyway,bila la gamaknya kita leh makan2 sekali ni eh?

en_me said...

takperr, me passs.. ehehe

Ungku Nor said...

pappa rich..pappa riicchhhh...;p

ilazz said...

miezi - kan akak dh bg ribu2 bintang so mesti ler best. Nak port sini? no hal dik wehh. anitaimm.

En_me - seb bek x fail. hehehe..

kak ungku - aii len mcm jek. Kena buatan papa ke? :P

Rembo said...

oh my.
restoran Amy Search ni!

ilazz said...

pheewiiittttt!! hehehe..