Tuesday, December 23, 2008

Ronda kat Jusco (edisi malam)

Kali ni aku bawak Jaja ngn Japi p Jusco. tapi sblom pegi, mcm2 peringatan aku bagi. Antaranyer tak leh men game yg kena bayo. Peh tu tanak makan kat fud kot. Kalah askar nak pegi perang. Of koz ler kena spesifik sket sebab kalau tak, kompem aku kena pom dgn dorang.

So lepas Maghrib kitorg pegi. Tak yah nak rushing pon psl Jusco tu kan sepelaung jek dr umah aku. Tapi.. elok jek aku pusing kiri dr Jalan AU2A tu, baru aku igt ari ni ada pasar malam daa. Aiseyymen. Cam hampeh. Tepaksa ler aku ikut AU3. Dugaan suma tu.

Pasal malam tu sejuk, aku parking kat atas ler. Pas tu pegi kat fud kot sebab Jaja kata nak men kat playground kat situ. Spt yg dijangkakan, c Jaja dh tukar pikiran. Nak men yg kat atas pulak. Yang kena bayau tu. Ni yg aku nak hanginn nihh. Wlpun mulut aku pot pet pot pet bising, bila dah sampai kat atas, sian plakk. So bagi la dema men kat situ.

Jaja dgn aksi ekstreme nyer..

Smentara dorg men, aku pegi round2. Tgk baju, tgk beg. Suma mahal. Pas tu aku ternmpak tempat feberet. Wuhuhu!!! tmpat pefium daa. Ada sample lak tu. Apa lagiii. Aku lenjan abis2an. Hehehe.. kan men wangi bau aku. :P. Tapi lelama fenin plak.
Budak2 ni men ada la dlm stengah jam. Tapi kena 5 hengget sorang. Hampehh. Dah sakan men, lapo la plak. P makan KFC je la. Fudkot aku tanak. X sedap lgsung.
ni turun escalator nak pi tmpat makan..

tgh sakan..

Pas tu jenjalan kat luar. Jusco ni best tau. len sket drp yg besa. Korang dtg tengok sendri la.


ni jln kat luar kedai2..

ni kat Hinode. Aku ska katun lembu tu. tomeyy..

view kat depan main entrance..

Kat taman depan main entrance tu ada lak air pancut lompat2. Pas tu ada budak2 tgh men air. Cam best je. Jaja mula ler tegedik2 nak men air. tapi aku kan ada kuasa veto. hehehe.. Ye la. mana dek bawak baju spare. Tp kul 10 je, air pancut stop. Tapi ramai budak2 men kat area tu. Meriah la plak.


Jaja tgh geram tgk budak2 men air pancut..

Sebab sian jaja x leh men air, aku banjer ler dorang eskrem.


ni ler eskremnyer..

Sebab dorang nak men larik2 lagi, aku lepak je la. Peratikan dorang sambil mengabihkan eskrem si Jaja. Nanti nak dtg lagi mlm2 bwk dorang men air. Mana tau aku leh join skali. Hehehe..

16 comments:

eddie dewanaga said...

mak pun teringin nak main air pancut..??

really..??
hehehe... Oops!

@tune® said...

whoish...dulu mase kite kecik2 main kt play ground jer la...

Ungku Nor said...

dah makan kfc, makan eskrem lak memalam.
tak kenyang-kenyang..ish ishhhh..

;p

Kapten Luffy said...

gelongsor style apa tu?

ilazz said...

bro eddie - skali skala ndak la gak mainn. heh heh :P

t00ney - umah aku lgsung tadek playground. Nak men buai? Nuuun kat lake garden tu!

Kak ungku - besa ler. spesis dinaso peliharaan. hehe..

kapten - tu stail anak aku ler. yg ekstrim giteww..

yada said...

hi there ;) nampak best jj au tu.. umah kita kat wangsa melawati dekat amat tapi lum pegi2.... jj wangsa maju sudah tua, sejak kita darjah 6 dah ade okeh.. hehe

ilazz said...

nurul - jj wangsa maju kira cam dah outdated la. hehe..

Abang Long said...

Kalau jalan - jalan tapi tak makan rasa tak best.

Aku said...

pehhh lu ni asikkkk jalannnnn aje gua tgk hehehe ...yeahhhh jalan, jgn tak jalannnn

Darab Dua said...

lu jd mak angkt gua buleh!
nak jugak gua memlm pekena kfc dengan eskrem weh!
ahaha~

ilazz said...

abg long - jenjln mmg wajib la mkn. anak sya suma cam pirana. :P

metal - dah tu nak wat canner. itu feberet hobi wa. hehe.. meh ler join..:P

darab - ko ndak ke aku jadik mak ko? hehe..leh jerr.. no hal punyer beb!

a.b geldofg said...

emmm...nak icream..hehehehe

en_me said...

wah, me blom gi lagikks.. au2 dah maju erkkk

mrblind said...

macam best je lu ni.boleh gua letak anak gua barang sehari dua kat umah lu..

B..alang said...

Dah siap rupe nye ... dah lama x masuk area tu ... hmm . dah lama x pekena eskrem ni ..

ilazz said...

abg geldof - klu ndak kena ler beli sendri bro. :P

en_me - mmg maju dan gempak giteww..

mr blind - lu nak letak sploh ari pun no hal. Tp sorang 10 hengget sehari. heh heh..

B. Alang - mmg patut p situ makan eskrim yg lemak berkrim ittew.. :P