Sunday, February 8, 2009

Puteri Gunung Ledang

Petang Khamis ida kol aku ajak pegi tengok PGLtm kat Istana Budaya. Dia dapat tiket free. Malam ni kira premier ler. Wuhuhuuu!! mesti ler aku ndak!! Rugi x pegi wooo.. Tapi aku tanya mak dulu ok ke x. Dia kata ok tp jgn balik lambat . Ida dtg pukul 7 lebey trus pegi sebab takut jem.

Seblom tu pegi makan dulu. Restoran ni mmg best woo. Aku pegi masa bukak posa dulu. Lauk suma sedap dah tu rega pun x mahal. Berbaloi ngkauu.. :P

Ida amik gambo aku tgh makan utk dijadikan bahan bukti dia pegi dgn aku..
hensem woo Hang Tuah. Huhuhu.. tergoda i. Awww..

Show start kul 8.30 pm. dapat seat pulak kan men best pulak tu. Best woo citer tu. Prop dia kelas. Suma la kellasss. Nak2 Hang Tuah. Awwwww!!! tergoda mak. Bestnyer2. Aku bagi berploh2 bintang la. Tak rugi la aku pegi. Tapi dalam sibuk2 tengok, sempat gak aku layan sms En Maxis. Dia dah sampai sana. Alahai.... rindu la plak. :D

Masa show tu x leh amik gambo. Dah last2 bru boleh. Tapikan.. seb bek tiket ni free sebab masa tgh show tu ada lak teknikal error. lama lak tu. Pas tu ada lagi 20 minit break. Alahaii.. cam tgk citer industan la plakk. Tapi puas ati la sebab suma cast n crew memang first class la.

masa dah abis. I lap u Tuah. Muahh! Muah!! :P

muka2 yg hepi dapat tengok teater free..:P
Show tu abis dekat kul 12 mlm. Nak kuar tu jem la plak. Tapi x lama. Balik terus. Puas hati woo dapat tengok teater PGLtm. Rasa nak tengok lagi jek. nak ajak En Maxis ler. Hehe.. Bila la awak nak balik ekk...

7 comments:

deaf-angel said...

nice review. aku enjoy baca walau aku rasa aku mesti rimas tengok show cam gini.

Kapten Luffy said...

hensem yer! time nampak hensem tu tak ingat en maxis yer! hehehe

Ummu Aqil said...

salam akak...
cam best je citer nih...bile ler nak g tgk nih...

mrblind said...

dengar cerita ni last tiara jadi PGL kan..melepas gua..

eddie dewanaga said...

masuk IB ni ada dresscode kan..??

takleh redah dgn t-shirt dan jeans kan..? tapi ramai review bilang show ini best.. ok la kot!

@tune® said...

ko bab free mmg ske kn?
ceah...

tp aku kalau free pon aku ske..
wakakak

ilazz said...

deaf - aku x rimas pasal tiket free. ekeke..:P

Kapten - ingat ko. ape plak x. sepanjang masa. di mana saja.
awww..hehe..

aishah - cepat2 ler gi sebab show sampai 21hb jek. seb bek akak dpt tiket free. huhu..

edi - x pe la. pas ni aku lak jdk PGL. Ko ndak tgk x? ahaks..

bro eddie - ari tu ada yg pakai jeans ngn tshirt. wa pun pakai jean. mana ler x pakai. Kita bayo woo tiket tu pe.. len la wa kan.. kui kui..

t00ney - mesti ler suka. sangat5 ngkauu.heh heh