Tuesday, February 24, 2009

Tahlil

Sabtu 14hb ari tu, SRI Al Amin ada wat tahlil utk aruah Ayah ngn Pakcik Mamat, abah Ita. masa aruah Ayah ada, kira dia la yg in caj pasal hal bangunan sekolah ni ngn famili Ita. Bangunan ni dibina atas tanah pakcik Mamat. Tapi masa tgh contruction pakcik ni meninggal. So.. lepas abah Ita meninggal, aruah Ayah aku jd penjaga amanah utk anak2 pakcik ni sebab masa tu anak2 dia suma kecik lagi.. So aruah la yg sibuk cari orang sewa bangunan sekolah ni. Memang banyak sgt masalah yg aruah Ayah aku kena handle sorang2 dlm mnjlnkan amanah kawan dia.

Kalau di ingat balik.. banyak sangat dah aruah berkorban utk tanah n building ni. Tapi lepas Al Amin agreed nak beli bangunan ni, baru ler keadaan jd tmbah baik. tapi aruah pegi dulu sblom suma proses jual beli setel. So skarng Ita la kena handle suma. Ita plak memang skolahkan anak2 dia kat Al Amin ni. Aku je x psl kewangan x mengijinkan. Tapi klu aku nak masukkan anak2 aku mmg pluang cerah la psl aruah Ayah memang sgt baik dgn mgt n staff Al Amin tu. X de rezki aku.


So.. smbung blk citer td, kul 11.30 am kitorg gerak p sana. Sekolah tu belakang umah aku jek. Kalau aku jerit marah anak2 aku kompem dorang leh dengar. hehe.. Famili aku (termasuk En Maxis) suma p kecuali Abang sulung aku sebab dia keja. Stat kul 11.30 am so ari tu mmg konfem x masak ler.

Jaja, Mira ngn Mak masa bru sampai..

ni ustazah2 sekolah Al Amin..

ni kat bhg lelaki..

ni ler Ita..

masa makan..

Jaja kan men selera lagi makan..:D

Aku x amik gamba sangat pasal segan gak kat cikgu2 kat situ. Karang dia ingat aku ni ape plak. pas makan, borak2 lebey kurang, kitorang pun mintak diri. Mekasih sebab sudi wat tahlil utk aruah Ayah.

Diam x diam, dah nak dekat 8 bulan Ayah pergi..

8 comments:

Kapten Luffy said...

erk... hijaunyer tulisan... tk blh baca ler kak

en_me said...

moga moga semuanya berjalan lancar..

@tune® said...

comel la jaja...

kueh bakar said...

ha ah jaja begitu selera...patut pipi chubby...

deaf-angel said...

beruntung sapa rumah dekat ngan mesjid ke, sekolah agama ke.
senang kalo nak pegi

ilazz said...

kapten - ye ke? hehe.. x pe ehh kapten. ko punyer psl apapun akak sanggup tukar gitu.. aww..

en_me - alhamdulillah suma slesai dgn sempurna..

t00ney - Jaja je comel? aku x ke? sedey tauu. sob!sob!

kueh - memangg. klu dia jumpa ngn awak pun abis dia makan sb dia suka kuih bakar. hehe..

deaf - mesti dong. umah aku depan surau. klcc pun nmpak clear gitu. untung byk klu ko dok Keramat ni tau. ahaks..

@tune® said...

jaja comel..ko lg comel!!
da tentu ko yg lahirkan die kn?

mane en maxis?

A said...

:)