Tuesday, February 10, 2009

Salah satu aktiviti Japi lepas balik sekolah

Anak kedua aku Japi atau nama betul dia Muhammad Zafri Al 'Alimin belajar dalam darjah 4 Cemerlang di Sekolah Rendah Agama Integrasi Taman Keramat. Punyer la panjang nama sekolah dia. Macam nama dia. Sekolah dia start kul 7.30 sampai la kul 4 petang. So semenjak Ayah aku meninggal, keja mengambik, menganto dia memang aku ler buat..

Selalu kalau balik sekolah komfem dia akan mencukai aku. Asal masuk keta je.. "mama, Japi lapar". Pas tu mula la. Nak beli goreng pisang la, nasik ayam la, es blended la, teh beng bungkus la. Selalunyer aku tak sampai hati nak tolak. Layan kan aje.. Mak mitali giteww...

ni tempat es blended feberet Japi..

sampai acik tu kenal la muka dia..
muka budak yg hepi dapat pow mama dier..

Selalunyer pas balik sekolah aku singgah kubur Ayah. Ada sekali tu lepas Japi baca Fatihah tetiba dia nampak spider. Masa tu dia tgh dok giler ngn spider. Dan2 tu terus nak tangkap padahal tu bukan spider yg Hitam budak2 buat lawan2 tu. Dia fedulik hape. Janji spider.
gigih tul Japi tangkap spider..

dah berjaya dah. Siap simpan dlm bekas kaset lagikk..

ni ler hasilnyer. Kalau x nampak sila zoom in ekk.. :P

Jenuh la aku bagi lekcer x baik siksa spider tu, lepas kan tapi harammm.. Seb bek hobi tu kejap jek. Kalau takk.. jenuh la aku jadik tukang teman tangkap speder. hehe..

9 comments:

Anonymous said...

hensem wooo japi, bertuah mak dia.

Kapten Luffy said...

br aku perasan... hensem giler... aku rasa aku dah jatuh hati ni...

en_me said...

panjang nama japi yg hensem macam ayah dierrr tewwww.. fewwwitttt

deaf-angel said...

bagusssss anak ko, bleh jadi animal lover cam aku huhuhu

Ummu Aqil said...

mai aii...hobi bagus...kite mmg ngeri ngan spider...kim salam kat japi muko dia hensem ahh..

Fadh Rahman said...

teringat aku dulu2 aku suka tangkap ulat yang selalu dok kat pokok kekabu...aku tangkap pas2 aku ikat ngan benang...kemudian aku ikat kat kotak mancis...konon2 ulat tue mcm lembu laa bawak muatan penuh...hu hu hu kenangan silam mengusik jiwa nie...

eddie dewanaga said...

penah terbabit dgn gejala 'fighting spiders' masa kecik2... tapi still ngeri bila teringat sorang boss gua yg bela 'tarantula' dalam ofis dia, bodoh betul, serik gua nak masuk bila sekali tu, dia boleh taruk 8- legged creature tu atas meja dan berambus keluar lunch...!!!

gilo!!
nasib baik jantung gua still kuat masa tu...

@tune® said...

nasib baik bukan hobi nk bela tarantula..
kalo x..jenuh gak nk cari kan mak?

~bakal menantu~

ilazz said...

amirah - mekasih la ekk. Klu berminat sila la anta resume pada mak japi dgn kadar segera. hehe..

kapten - klu ko, siang2 aku dah rejekk!! :P

en_me - cmner plak en_me tau nama ayah Japi ni? musykil2. sila eleberet sblom akak jdk naik hairan..heh heh

deaf - bagus menda. Peh tu dia wat dekk je ngn speder tu. Dok melanguk men psp plak..:P

aisyah - wokehh. ada anak pompuan x? klu ada lehh ler kita berbesan..huhu

fadh - dulu aku ska crk siput babs peh tu letak garam. tgk siput tu wat belon. berbuih2 ngkauu.. hehe..

bro eddie - alhamduliilah umo lu pnjg bro. klu wa la, dh kaku keras gamakyer. huhu..

t00ney - ko pun minat gak anak aku. leh ler drp si kapten tu. sila anta resume ekk.
klu si Kapten mmg aku seriauu.. slisih malaikat 44..hehe..